Zadaniem bursy jest dbanie o zdrowie psychiczne i dobrostan wychowanków, promocję zdrowego trybu życia oraz upowszechnianie wiedzy na temat zdrowia psychicznego.

Realizowanie tych zadań odbywa się na różne sposoby: obserwowanie, rozmowy indywidualne i grupowe, zajęcia wychowawcze, konsultacje psychologa, psychoterapeuty.

W bursie "Bartek" w ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Integracja Europa - Wschód dla młodzieży organizowane są warsztaty psychologiczne, które prowadzi psycholog Katarzyna Krzystanek razem z wychowawcami bursy.

Tematem pierwszego spotkania, które odbyło się 01.02.2022, było "Budowanie poczucia własnej wartości". Wychowankowie mieli możliwość zastanowić się nad swoimi zaletami oraz osiągnięciami, zaprezentować je w grupie, a także pomyśleć o planach na przyszłość.

Koncentracja i refleksja, zaduma i uśmiech - to te uczucia, które panowały podczas tych zajęć. Czekamy na następne warsztaty

Wspaniale

jest znów słyszeć śmiech i radosne rozmowy naszych wychowanków, którzy po wakacjach wrócili do swojego drugiego domu - bursy "Bartek." Na ich twarzach widnieją uśmiechy, oczy błyszczą i wszyscy mówią o tym, jak wspaniałe były ich wakacje.

Jutro zaczyna się szkoła. Wychowawcy wraz z panią dyrektor Dorotą Dorota Szałas mają nadzieję, że nasi uczniowie wejdą w drugie półrocze roku szkolnego z takim samym poczuciem szczęścia i radości i że będą sobie świetnie radzić w nauczaniu!

A żeby utrzymać atmosferu pozytywizmu, Gabriela, Lada, Vitalina i nasze dwaj Fiodary zrobili motywacyjny plakat "Szczęście to... "

30.01.2022r. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra po raz 30. Finał odbędzie się pod hasłem Przejrzyj na oczy, a zbiórka będzie prowadzona pod kątem okulistyki dziecięcej. Celem w tym roku, jest zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci w Polsce. Nasi wychowankowie z bursy Bartek wraz z wychowawcami wezmą udział w tym szczytnym celu.

W dniu 27.01.2022r w wychowankowie Niepublicznej Bursy „BARTEK” wzięli udział w zajęciach profilaktycznych na temat szkodliwości palenia papierosów i innych wyrobów tytoniowych. Uczniowie obejrzeli film edukacyjny „ Nie spal się na Starcie”. Po emisji filmu rozpoczęła się dyskusja na temat szkodliwości palenia papierosów ze szczególnym uwzględnieniem chorób jakie wywołuje ten nałóg. Młodzież była zgodna, że nie powinno się palić papierosów ze względów zdrowotnych, ekonomicznych i społecznych, z nałogu można wyjść przy pomocy innych ludzi, którzy pomogą – nie będą ośmieszać, a wyciągną pomocną dłoń.

W zajęciach wykorzystano materiały Fundacji Aflofarm. Zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego na stronie www.niespalsienastarcie.pl Zajęcia poprowadziła p. Jola Lewandowska

Emocje są integralnym i bardzo ważnym elementem życia człowieka. Poprzez emocje reagujemy na wydarzenia, słowa i okoliczności, odczuwamy otaczający nas świat. Nasze uczucia są często wyrażane na zewnątrz poprzez emocje, zarówno werbalne (znacząca mowa), jak i niewerbalne (postawa, gesty, mimika, intonacja...).

"Emocje" - to temat godziny wychowawczej w bursie "Bartek", którą poprowadziła wychowawca Natalia Nikitska. Gościem zajęcia była wychowawca p. Jadwiga Słabiak.

Pierwsza część zajęcia "Emocje".

Dzieci wspólnie z wychowawcą dowiedziały się, czym mogą być emocje. Następnie uczestnicy otrzymywali kartki z zapisanym jednym zdaniem. Musieli przeczytać zdanie, a następnie niewerbalnie pokazać emocję, którą czuli podczas czytania, podczas gdy inni musieli odgadnąć te emocje. Potem trzeba było pokazać to samo, ale również za pomocą mowy. Interesujące było obserwowanie, jak różne dzieci okazywały różne emocje w odpowiedzi na to samo zdanie.

Następnie wyjaśniliśmy dzięki czemu nasza mowa może być bardziej emocjonalna - poprzez użycie przymiotników. Aby się o tym przekonać, wzięliśmy przymiotnik "FAJNY" i przyjrzeliśmy się jego synonimem. Zaproponowano tekst, w którym słowo "FAJNY" powinno być zastąpione synonimem. Praca indywidualna. Po uzupełnieniu słów, każdy mógł przeczytać swoją wersję tekstu. Pani Jadwiga była bardzo pomocna w pracy z tekstem, wyjaśniała znaczenia słów i możliwość ich użycia w danym kontekście.

Zaobserwowaliśmy, jak wybór synonimów wpłynął na emocjonalną zawartość tekstu.

Podkategorie